Przed uruchomieniem należy napełnić przekładnię olejem do poziomu kontrolnego i pozakładać osłony na elementy ruchome, następnie dokonać rozruchu wstępnego całego układu na okres około 1 godziny bez obciążenia. W trakcie tej próby sprawdzić stan uszczelnień i mocowania przekładni. Po usunięciu ewentualnych usterek całego układu napędowego, dokonać próby pod obciążeniem w czasie 2 godzin. Po próbie pod obciążeniem wymienić olej i przystąpić do normalnej eksploatacji. Pierwszej wymiany oleju dokonać po 200 godzinach pracy przekładni, a następnych co 1000 godzin. Okresowo sprawdzać poziom oleju oraz stan uszczelnień i mocowanie przekładni. Dopuszczalny luz poosiowy wałka wolnoobrotowego / ślimacznicy / nie powinien przekraczać 0,1 mm, a wałka szybkoobrotowego / ślimaka / - 0,2 mm. Luzy poosiowe regulować drogą wymiany pierścieni dystansowych na odpowiednio do wielkości luzu dłuższe lub przez dodanie podkładek o odpowiedniej grubości. |